(keer terug naar de vorige pagina)

Algemeen > Hoe stel ik me kandidaat?

Als je een sociale woning wilt kopen, moet je ingeschreven zijn in het register in de gemeente waar je wil wonen. Dat is een lijst waar iedereen opstaat die graag een woning wilt kopen.

Inschrijvingsregister

Je kan doorlopend inschrijven in onze registers. Ook als er nog geen concrete bouwplannen zijn in de gemeente van jouw voorkeur, kan je je inschrijven. Je mag in zoveel registers inschrijven als je wilt, ook in die van andere huisvestingsmaatschappijen. Per register betaal je 50 euro, die je nadien bij een aankoop terugkrijgt.

Per register waarin jij je inschrijft, krijg je een inschrijvingsbewijs met de vermelding van je inschrijvingsnummer en inschrijvingsdatum. 

Minstens in de oneven jaren (2019, 2021, …) actualiseren we de registers. Dan kijken we na of jouw inkomen nog aan de voorwaarden voldoet. Als je niet meer voldoet aan de inkomensvoorwaarde, dan schrappen we jouw kandidatuur.

Jouw gezinssituatie

Je kan inschrijven als alleenstaande, samenwonende of gehuwde.
Ben je nog getrouwd, maar zit je in een echtscheidingsprocedure? Dan kan je individueel inschrijven als je bewijst dat je aan het scheiden bent:

  • via een door de deurwaarder betekende dagvaarding
  • via een kopie van een door de griffie afgestempeld verzoekschrift of gerechtsbrief

Hoe en waar kan ik een afspraak maken?

U kan een afspraak maken per telefoon bij Ariane Staelens via het nummer 02 371 02 42.

De dienst is telefonisch bereikbaar op:

  • ma-di-wo-do: 08u30 - 12u00 en 12u30 - 16u30
  • vr: 08u30 - 12u00

of per e-mail.