(keer terug naar de vorige pagina)

Ik sta op de wachtlijst > Mijn plaats op de wachtlijst

Wachtlijst

Onze website wordt weldra volledig vernieuwd. Daarom kunnen wij uw plaats op de wachtlijst tijdelijk niet meer online weergeven.  Wij verontschuldigen ons daarvoor.

U kan evenwel uw plaats op de wachtlijst nog steeds navragen via telefoon: 02/371 03 30 (druk 2 in het keuzemenu voor de Huurdienst)

Een andere mogelijkheid is een mailtje te sturen naar het e-mailadres huurdienst@volkshuisvesting.be met uitdrukkelijke vermelding van uw inschrijvingsnummer/rijksregisternummer én de wijze waarop u de gevraagde informatie wenst te ontvangen (mail + mailadres/brief + postadres).

  • uw inschrijvingsnummer: dit vindt u terug op uw inschrijvingsbewijs dat u ontving bij uw inschrijving. Vb: 2019.06.11.001
  • uw rijksregisternummer: dit is het nummer dat u terugvindt op de achterzijde van uw identiteitskaart. Vb: 11.03.14-102.88

Wij danken u oprecht voor uw begrip voor deze tijdelijke situatie.

Hoelang moet ik nog wachten?

Hoelang je nog moet wachten tot je aan de beurt bent, kunnen we niet zeggen.
Je kan wel bij ons navragen op welke plaats je op de wachtlijst staat.

Wijzigingen altijd doorgeven

Het is heel belangrijk dat je ons laat weten als je verhuist naar een ander adres. Alleen zo komt onze briefwisseling voor een actualisatie of aanbod goed bij jou terecht.

Je verwittigt ons binnen de maand, nadat je adres officieel veranderd is. Dat wil zeggen dat de wijkagent de verhuizing heeft bevestigd en je bent langs geweest op het gemeentehuis om je identiteitskaart en andere documenten te laten aanpassen.

Ook een wijziging in jouw inkomen of gezinssamenstelling geef je zo snel mogelijk door.

Huurpremie

Sta je al vier jaar of langer op de wachtlijst voor een sociale woning en huur je ondertussen een private huurwoning? Dan kan je misschien maandelijks een huurpremie krijgen.

Je moet aan een aantal voorwaarden voldoen en het bedrag van de huurpremie verschilt in elke situatie. Meer informatie lees je op de website van Wonen-Vlaanderen.

Het agentschap Wonen-Vlaanderen stuurt je automatisch een gepersonaliseerd aanvraagformulier op, als je in aanmerking komt voor de premie. Ze baseert zich daarvoor op gegevens van onze en andere huisvestingsmaatschappijen over de wachttijd en jouw inkomen. Laat ons dus zeker elke wijziging in je adres of gezinsinkomen meteen weten.